Friday, October 25, 2013

Redha


Assalamualaikum dan salam sejahtera :)

wordless
Google


Dengan rasa redha itu menunjukkan kita yakin, hanya Allah mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya. dan pilihan Allah pastinya yang terbaik jika dibandingkan dengan pilihan dan kehendak peribadi yang berkaitan dengan diri sendiri.

" Demi Allah yang jiwaku di tangan-Nya! Tidaklah Allah memutuskan sesuatu ketentuan bagi seorang mukmin melainkan mengandungi kebaikan baginya. Dan tiadalah kebaikan itu kecuali bagi mukmin. Jika ia memperoleh kegembiraan dia berterima kasih bererti kebaikan baginya, dan jika ia ditimpa kesulitan dia bersabar bererti kebaikan baginya." Riwayat muslim


P/S : salam jumaat buat semua blogger :)


terbaru dari churpchurp ;




with love~rrp.cik itah

28 comments:

  1. Salam jumaat itah..apa2 pun yang berlaku kita kena redha insyallah.:)

    ReplyDelete
  2. Salam Jumaat.. bersangka baiklah pada Allah, itu yg terbaik.. :)

    ReplyDelete
  3. REDHA KERANA BERCINTA DGN BOS KE? HEHE.., IYALAH, DAH DUA, TIGA KALI PANGGIL BOS SAYANG KAN.. :)

    ReplyDelete
  4. @fairus mengarut la hahahaha simpang malaikat 44..tak mau sy :D

    ReplyDelete
  5. Redha.. pagi ni tukang slalu belikan breakfast takder.. huhuhu..

    ReplyDelete
  6. Dalam sesetengah keadaan kita perlu redha.Allah SWT tahu apa yang terbaik untuk kita..think positive :)

    ReplyDelete
  7. redha dengan ketentuan..terima dengan hati terbuka dan percaya setiap apa yang tersurat telah pun termaktub sedari di luh mahfuz lagi :)

    salam Jumaat Cik Itah :)

    ReplyDelete
  8. salam jumaat dear ..

    umm betul tu dear .. redha dengan apa yang berlaku ..pasti akan mendapat ketenangan dalam jiwa ..

    ReplyDelete
  9. redha itu ikhlas...

    salam jumaat :)

    ReplyDelete
  10. sy pon tgah redha ni sem depan x dpt dok kolej. stress je kalau pikir hmm

    ReplyDelete
  11. Salam jumaat...semoga kita semua hidup dalam redha dengan ketentuanya..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. salam jumaat adik.. redha dengan ketentuan Allah..

    ReplyDelete
  13. salam jumaat dear.... redha, pasti jiwa akan tenang, insyaAllah..

    ReplyDelete
  14. salam jumaat dear..redha je, apa2 berlaku kita jalani ja..hee

    ReplyDelete
  15. salam:)
    nnt free singgahla ke blog noly ye
    www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Allah sedang merancang yang terbaik untuk itah ..sabar yer

    ReplyDelete
  17. Salam. Yeap. Redha itu lebih bagus :)

    ReplyDelete
  18. akak selalu bersangka baik pd Allah pastu redha n tawakal

    ReplyDelete
  19. salam jumaat cik ta...cuba untuk menjadi yang terbaik..

    ReplyDelete
  20. join ni dear http://gacontestsunsweetz.blogspot.com/2013/10/reddelima-giveaway-part-1-by-dunia.html

    ReplyDelete
  21. sentiasa bersangka baik.. :)
    selamat berhujung minggu cik itah..

    ReplyDelete
  22. Kita Manusia kena redha apa yg berlaku...

    ReplyDelete