Monday, November 25, 2013

InsyAllah atau In shaa Allah


Assalamualaikum dan salam sejahtera :)

Kesinambungan daripada entry INI , ada la komen tiga empat orang rakan blogger yang buat aku tertarik dan terus selidik lebih mendalam. Kesilapan harus diperbaiki jika kita menyedari, ye tak? hehe

so selidik punya selidik punya kes akhirnya aku jumpa juga jawapan yang dicari :)

Sebenarnya tak salah pun kita nak eja InsyAllah atau In shaa Allah, yang penting sebutan tu betul. Ustaz Azhar Idrus ada menerangkan dalam ceramah beliau kat SINI. Daripada ceramah tu alhamdulillah aku pun da jelas pasal hal ni. Dan lagi satu aku dapat tahu yang sebenarnya, Ustaz Zakir Naik tak pernah pun buat apa-apa statement tentang cara untuk mengeja InsyaAllah ni.

Entah siapa punya kerja la ni kan memandai ja buat statement tu, da tu guna nama orang lain pula. Sampaikan ramai orang yang terikut dan terpedaya. Tak baik betul. Berdosa ja buat fitnah kat Ustaz Zakir


FACEBOOK ADAM CORRIE



with love~rrp.cik itah

23 comments:

  1. pyh kalu ada manusia trlbh rajin edit dan guna nama org lain.

    yg pnting kt fhm kan..

    tq =)

    ReplyDelete
  2. itula,kadang apa yang dikongsi kena selidik dulu kan itah...

    ReplyDelete
  3. alhamdullilah ingatkan kita silap :)..

    ReplyDelete
  4. Subhanallah.... menda camnie pun dorang nie nak buat main-2 laa...
    Saja nak cari publisiti murahan atau agenda menyesatkan... ermm..

    ReplyDelete
  5. Asalkan ejaan tu orang faham dan tiada niat buruk, rasanya dua-dua pun betul. Tapi yang memandai-mandai dalam Facebook kata tak boleh ni pun satu hal jugak. Terlebih 'bijak' agaknya.

    ReplyDelete
  6. semoga perkongsian ini memberi manfaat kpd semua itah..nice sharing..

    ReplyDelete
  7. owh mcm tu...erm beriya saya tuka ejaan...bagus dpt pencerahan..kdg2 dah mcm ragu apa yg org share kt fb tu,ada yg tak betul...

    ReplyDelete
  8. Its okay..kadang2 manusia tersilap..kena plak kalau sumber yang hantar kat kita tu boleh dipercayai..siapa laa yang suka2 main guna nama orang nie..isk..isk..isk..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. terima kasih atas perkongsiannya :) ye memang betul tu :) moga ramai yang sedar penggunaannya

    ReplyDelete
  10. fara pon konpius dulu dgn statement ni... nsb baik da taw skg... :)

    ReplyDelete
  11. Yang penting maksud tu. Thanks diatas perkongsian :)

    ReplyDelete
  12. yg ptg bila sebut kat mulut kita , bunyinya sama ...

    ReplyDelete
  13. Kdg2 susah nk percaya apa yg org share kt fb. Tak tau kebenarannya. Tp susah nk percaya pun susah jugak kan? Huhu

    ReplyDelete
  14. mungkin dari segi bahasa ia membawa makdsud yang berlainan..Tapi yang penting niat kita betul dan pasti apa yang maksudkan...kan cik ta..

    ReplyDelete
  15. sangat bermanfaat informasi ini.. semoga perkongsian ini menjadi rujukan kepada mereka yang masih keliru..

    ReplyDelete
  16. ERM.. DAH 2,3 KALI SAYA UBAH EJAANNYA.. MANA SATU NAK IKUT..

    ReplyDelete
  17. Tq cik Itah.. ada jugak yg lurus dan mengatakan apa yg dia baca dan faham je betul...hah naya kan. pcl sama mcm dulu...lambat sikit terpengaruh. Lg pon rasa konfiden dgn caralama.. namun bg pcl dua2 tu ok je.

    ReplyDelete
  18. pernah jugak post pasal ni.kdg2 boleh buat org confuse kan..

    ReplyDelete
  19. ermm...tak salah pun ...saya selalu guna perkataan insyaALLAH je...info yang brmanfaat utk semua yunk..

    ReplyDelete
  20. Sebaik tak guna yang salah tu . Amat berguna info untuk para mukmin . Update lah lagi . Nak komen . Hewhew .

    ReplyDelete