Wednesday, April 2, 2014

Tulisan Tangan!

Entry pertama April 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera :)


Itu tulisan tangan aku. Buruk benar kan hahaha so abaikan saja !
Pernah tak tulisan korang ditegur cikgu, pensyarah mahupun bos korang?
Uhuk aku tak tahulah apa yang tak kenanya dengan tulisan aku dari belajar sampailah bekerja tulisan tangan asyik kena tegur uhuhu buruk benar ke?? aigooo~
akupun tahu macam mana caranya nak ubah tulisan aku hukhuk
Diantara teguran yang masih segar di ingatan ;

1. Ada lah satu hari tu kakak aku tegur "kau boleh ubah tak tulisan kau tu? muka lawa tapi tulisan aiyoo buruk benar!".

2. Ditegur masa hari pertama kuliah - first time masuk kelas pensyarah tu. Time sesi perkenalan so kena suruh listkan nama masing-masing dekat satu paper ni dan bila turn nama aku uhuk Encik tu kata "I CAN'T READ YOUR HANDWRITING" dengan muka blurr dan akupun blurr haha

3. Ditegur dekat paper test kewangan perniagaan - time semester 5 tak silap. Dah penat lelah menjawab paper mestilah excited nak tengok markah test tu kan tapi aku hairan ada tulisan berwarna merah dekat paper aku. Gagal ke aku?? Bila aku tengok hahaha rupanya kena cop "PERBAIKI TULISAN ANDA" siap dengan smiley face lagi kat belakang. Classmates pun apa lagi, seronoklah ketawakan aku lol :D

Ingatkan bila dah bekerja..tulisan tak jadi hal lah lagi namun tak sangka bos pun tegur huhuhu bos suh aku ubah tulisan katanya buruk benar..nak baca pun susah. Oucchh..entah nak ubah macam mana lagilah tulisan tangan ni -.- .

Personaliti Melalui Tulisan [klik untuk baca] [bukan link blog aku]


with love~rrp.cik itah

42 comments:

  1. hehehe..sebab bersambung2 bah tu dear bab tu susah mau di baca :)..kalau lya sebiji2 menulis biar jelas & terang :D..lya menabung cne digi & kfc

    ReplyDelete
  2. SEMALAM BARU AMBIL EXAM.. ADA ESEI B. MELAYU DAN B. INGGERIS.. HARAPNYA TUKANG PERIKSA KERTAS TU FAHAM TULISAN SAYA.. :)

    ReplyDelete
  3. Ini tulisan doktor ni..haha

    Saya pernah kene "kepit ketam" tumpul dgn english teacher mase form 3 dulu sbb huruf "n" mcm "v" terbalik..hoho..Alhamdulillah skrg tulisan dh ok dah..haha

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum itah. lawa apa tulisan awak. tulisan sheila tak comel langsung. malu nak tunjuk kat orang. hehehe singgah menabung ford sini~~~

    ReplyDelete
  5. miza pulak cikgu cakap tulisan macam budak2..cikgu kata dah kenal dah..hahaa
    tak reti nak tulis cane lgi..hukhukk!

    ReplyDelete
  6. @Asha Lya hahaha terbiasa suda yunk menulis begitu..payah mau di ubah :D

    ReplyDelete
  7. @fairus haha yke? haraplah result nanti cemerlang..amin :)

    ReplyDelete
  8. @Sheila Salim hahaha lawa? tak sangka ada jugak yg kata lawa :D

    ReplyDelete
  9. @thisni3zahata uhuk..rasanya tulisan doc lg la tak bole baca hihi

    ReplyDelete
  10. hehe.. Fiza tangok oke jer.. ader yg lagi teruk pun ader.. org ckp tulisan buruk nie doktor.. hehe.. sekarang kan gune komputer.. tulisan dah tak jadi hal.. dun worry dear..

    ReplyDelete
  11. eh eh tulisan doc memang cenggini hoho.xpe2 boleh berlatih :D

    ReplyDelete
  12. xpernah lg kena tegur..tp boss niesa sll tegur kata tulisan niesa kemas..niesa ni bab tulisan ikut mood jgak..kdg2 mmg cakar ayam..ehehe

    ReplyDelete
  13. PG lagi teruk. tulisan tu siap campur dengan huruf besar dan kecik. ar, sapa nak jawap tu? masa nak ambik exam, jenuh juga nak formalkan balik tulisan tu T_T

    ReplyDelete
  14. pernah...tulisan tangan sy pun buruk..dulu time sekolah rendah dah darjah 6 baru cikgu tulis pakai pen..majoriti darjah 5 dah boleh tulis pakai pen..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. kena belajar menulis semula la nampak nye..ekekek..tulis perlahan2 la lepas ni..:)

    ReplyDelete
  16. buat masa ne tak penah lagi telusian cik di tegur....sebab masih boleh d baca kut...hihii

    ReplyDelete
  17. ok tu...hehe

    menabung kat sini ye...

    ReplyDelete
  18. hihi ..berbanding dengan tulisan dear n umi ..tulisan umi jauh berok tau ..tulisan umi lagi tak difahami hihi.

    ReplyDelete
  19. ha..ha..kalu ak compare tulisan cik itah dgn saya..tulisa saya teruk lg.. masa blajar dlu..sellau la lec ckap..erm..dari jauh dia bleh knal sapa yg hantar rtest or ujian..ha..ha,, nasib baik zaman kerja bayak mnaip je :P

    ReplyDelete
  20. tulisan sis lak mcm budak sekolah rendah ... satu - satu hurufnya . mmg tak reti nak menyambung !

    ReplyDelete
  21. akak rasa tulisan itah tu boleh dikatakan masih cantik lagi tu.. tulisan akak pula masa sekolah dulu condong, sekarang ini tegak.. tapi tandatangan akak sejak dari sekolah hingga sekarang tetap kekal condong, hehe.. menabung 3kali libresse untuk itah.. :D

    ReplyDelete
  22. ehemmm bals kunjungan dgn librisse & kfc..nyummm :)

    ReplyDelete
  23. nice entry too dear, click sume yg ad kat sini :)

    ReplyDelete
  24. cantik apa tulisan awak...

    yui dlu tulisan pnjg2 mcm lidi..huhuh..

    ReplyDelete
  25. biar tulisan satu-satu senang..kalau sambung2 berbunga2 payah kot orang nak baca...heheh

    ReplyDelete
  26. biar tulisan satu-satu senang..kalau sambung2 berbunga2 payah kot orang nak baca...heheh

    ReplyDelete
  27. tulisan hazy pun dh selalu kena tegur sbb buruk. tp selagi boleh bca, tak payah nak tukar lah >.>'' hahah

    ReplyDelete
  28. tulisan saya pulak budak2 cakap macam budak sekolah..haha..siap a diorang.

    ReplyDelete
  29. canti aje tulisan tangannya. akak punye tulisan lagi la.hahahah

    ReplyDelete
  30. Tulisan kita pun tak cantik. Kadang-kadang kita sendiri susah nak baca. he..he

    ReplyDelete
  31. ok la ni sendiri bleh baca sudah., tp kebanyakan orng yg aku jmpa la kan, klu tulisanya buruk mst penyabar dan sikit pendiam tp xbrapa nk cermat., huhu

    ReplyDelete
  32. ehehhehhe..saya punya tulisan simple gak..bulat2 gitu..ngeeee

    ReplyDelete
  33. ada jugakla yg nana tak paham..tapi org kata kalau tlisan susah nk faham ni,tulisan doc,heeeee...haaa,mna tau cik itah jd doc nt:)

    ReplyDelete
  34. Boleh tahan gak tulisan, cik itah study doktor ker?

    ReplyDelete
  35. tulisan sy ikut mood dan pen, klu mood baik, pen sedap je.. mmg boleh la thn... klu tak tak lalu nk nengoknye...

    ReplyDelete
  36. haha...akak ni Itah, tulisan makin buruk la sekarang ni sebab lama tak menulis

    ReplyDelete
  37. saya pun sering ditegur oleh kakak dan cikgu serta pensyarah.
    Tapi dipuji oleh cikgu kejuruteraan. Apa yang penting katanya.
    Kamu paham apa yang kamu tulis

    ReplyDelete