Thursday, January 12, 2017

Inside Out

Asslamualaikum & hi..


Inside out. Aku semakin tertarik dengan lagu ni. Liriknya seakan menari-nari di minda aku ni. Balik kerja, rehat, mandi, masak, makan semua lepas tu masuk bilik nyanyi lagu ni. Oh aku tak boleh move-on. Susahnya nak baca hati perempuan lagi susah nak baca hati lelaki..

Dia selalu minta maaf. "Awak, maaf saya tak handsome macam orang lain. Awak, maaf saya tak hebat macam orang lain. Awak, maaf saya tak banyak harta macam orang lain. Awak, maaf sebab saya banyak sangat kekurangan".

Aku tersentuh. Kenapa bangkit hal yang sama? Aku bukan wanita yang mencari kesempurnaan dalam rupa, kehebatan dalam bakat, kekayaan dalam hidup. Cukuplah lelaki yang terima dan sayang aku seadanya, lindungi aku, bimbing aku. 

"Awak lelaki yang bersusah payah cari duit, kumpul duit semata nak halalkan hubungan antara saya dengan awak. Mana mungkin saya berpaling? Tolong jangan minta maaf dan berhenti bandingkan diri awak dengan orang lain".

Inside Out by Chainsmokers & Charlee
Bend your chest open
So I can read your heart
I need to get inside or I'll start a war 

Wanna look at the pieces that make you who you are
I wanna build you up and take you apart
Let me see the dark sides as well as the bright
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you inside out
Let me see the dark sides as well as the bright
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you
I'm gonna love you
I'm gonna love you
I'm gonna pick your brain and get to know your thoughts
So I can read your mind when you don't wanna talk
And can I touch your face before you go
I collect your scales but you don't have to know
Let me see the dark sides as well as the bright
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you inside out
Let me see the dark sides as well as the bright
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you
I'm gonna love you
I'm gonna love you inside out
Your love inside out
I'm gonna love you inside out
I'm gonna love you inside out
Inside out
Your love inside out
I'm gonna love
I'm gonna love you inside out

Ou-ou-ou-out ou-ou-ou-out
I'm gonna love you
Ou-ou-ou-out ou-ou-ou-out
I'm gonna love you

Ou-ou-ou-out ou-ou-ou-out
I'm gonna love you -
lyric from joox




thanks for reading
with love ~ cik itah @ ramaramapendek

7 comments:

  1. Kita takkan pernah sempurna jika terus-terusan membandingkan diri dengan orang lain...

    ReplyDelete
  2. boleh tahan liriknya...
    tepat dan jitu gitu

    ReplyDelete
  3. heee thanks for this entri ... mendalam sampai menitis air mata

    ReplyDelete
  4. Let me see the dark sides as well as the bright
    Puuuh.

    ReplyDelete
  5. Cik Itah tengah layan perasaan ni...hehe

    ReplyDelete