Friday, January 13, 2017

SEO BLOG

Assalamualaikum & hi..

SEO BLOG

SEO BLOG. Inilah aktiviti aku selain blogwalking, aku adjust apa yang perlu untuk seo blog aku. Mulanya seo aku hanya 37%, lepas tu naik 40%. Aku adjust lagi apa yang perlu naik lagi ke 70% dan hari ni last aku adjust alhamdulillah dah perfect 100%. Gigih aku naikkan seo blog ramaramapendek ni sejak tiga minggu lepas. Aku mula berblog pada tahun 2011 dan tahun ini 2017 baru seo blog aku perfect. Oh teruknya!

Seperti yang korang sedia maklum, SEO atau nama panjangnya Search Engine Optimization merupakan satu proses mengoptimumkan sesebuah blog untuk mendapatkan kedudukan terbaik dalam enjin carian seperti Yahoo, Google dan lain-lain. Pentingkah? Wajib okay. SEO sangat penting untuk menaikkan traffik blog kita terutamanya buat mereka yang serius untuk menambahkan pendapatan melalui blog.

Nak cek SEO blog korang boleh cek di CHKME atau di SEO Workers.


thankS for reading!
with love ~ cik itah @ ramaramapendek

17 comments:

  1. waaaa hana 38% ja.nampak sangat xmesra alam😂.tq itah bgtau check seo kt mna☺️ nak kena study ni cra nak naikkan trafik.adjust2 apa tu?susah x?brpa ari siap ek😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau rajin..sehari pun siap dear hehe sy ambik masa lama sebab dulu tak ambik kisah pun pasal ni..

      Delete
  2. nice share.. dah lamam x check kat sana..

    ReplyDelete
  3. wah tahniah! Ain check Ain punya 57%

    ReplyDelete
  4. thanks for sharing....tahniah dear for ur 100% seo...bytheway cik itah ambil upah utk update template ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sis..hhehhe template sendiri sy berani nak edit tapi belum berani nak ambik upah utk edit template orang lain, takut lain jadinya nanti :)

      Delete
  5. wahh bestnya cik itah... busyra punya dalam 78% je kot. huhu.. :( tak tau nak betulkan apa dah.

    ReplyDelete
  6. wow...tahniah....chkme ni hanay cek on page seo.

    ReplyDelete
  7. smoga terus suksess dalam berblog..

    ReplyDelete
  8. ain check ain punya 57% ja. banyak kena improve lagi nih. 💪💪💪

    ReplyDelete
  9. Terima kasih Cik Itah.Amat bermanfaat entry ini kpd saya

    ReplyDelete
  10. kalau nak check SEO blog sendiri memang ambil masa yang lama... saya pun tak dan la nak edit bagai... huhuhuhuhu nanti kena cari masa juga untuk buat...

    ReplyDelete
  11. aida 100% yahoo...
    alhamdulillah...

    ReplyDelete