You are reading:
Empat Faktor Kenapa Aku Pilih Wedges? Kenapa Tidak High Heels?

Empat Faktor Kenapa Aku Pilih Wedges? Kenapa Tidak High Heels?

Posted on: Wednesday, February 24, 2016

Assalamualaikum ..

Wedges or High Heels
sumber : Google

Empat Faktor Kenapa Aku Pilih Wedges? Kenapa Tidak High Heels? | Of course lah wedges. Kenapa dan mengapa? Ini cuma sekadar pendapat aku. Well, masing-masing punya pendapat tersendiri kan :)

Minat

Antara faktor utama aku memilih wedges adalah kerana minat. Sejak dari dulu aku memang gemar menggayakan wedges jika dibandingkan dengan high heels. Bagi aku wedges lebih menawan dan menarik dipandang :)

Lebih Mudah Untuk Digayakan

Wedges lebih mudah untuk digayakan betul tidak? Sebabnya wedges tak ada tumit yang tajam-tajam macam heels tu. Huh! Sengsara aku kalau pakai heels. Pernah hari tu aku try pakai heels, 2 inci ja kut dan bolehnya aku terpeliot? Bayangkan malunya aku disitu hu hu hu sembunyi muka dalam handbag xoxo

Wedges Itu Lebih Cute dan Comel

Oleh kerana aku rasa diri aku comel dan cute so aku pun terasa nak pakai benda-benda comel ja kahkah. Gurau. Cuba perhatikan high heels lepas tu perhatikan pula wedges. Wedges lebih comel dan cute betul tak? Bagi aku high heels lebih kelihatan seksi dan gorgeous, sebab itulah aku tak mahu pakai. Tapi betullah wedges tu comel!

Melambangkan Personaliti dan Karakter Diri

Aku pernah terbaca wanita yang suka menggayakan wedges ini kononnya adalah seorang yang fleksibel yang mudah bergaul dan tidak memilih bulu atau warna kulit dalam berkawan. Mungkin betul dan mungkin juga tidak pendapat ni tapi kalau akulah kan dalam bab berkawan ni aku memang tak memilih bulu pun. Kaya ke miskin ke, berkulit putih ke hitam ke, berwajah cantik ke hodoh ke..bagi aku semuanya sama yang penting hati tu.

Wedges Cute dan Comel
sumber : taconesdemoda.com

So korang lebih suka menggayakan apa? Adakah high heels? Atau sama seperti aku, Wedges? Sandals? Flats ataupun Kasut Sport? Sebenarnya tidak kisahlah pakai apapun asalkan kita yakin dengan penampilan diri kita mesti akan tetap kelihatan cantik dan menawan. Apa yang penting kita selesa dengan apa yang kita gayakan :)



with love~rrp.cik itah

Comments

  1. PC ikut keadaan...kalau memerlukan PC banyak bergerak...sandals dan flats...kalau sebaliknya...wedges..lebih stabil..

    ReplyDelete
  2. Heels sukar nak lari2 kan nanti patah lak. Kan?

    ReplyDelete
  3. Sha suka wedges juga compare dengan heels. Sebab bila pakai wedges, badan lebih seimbang. Tak terpeleot. Haha.

    ReplyDelete
  4. wedges blh makan....ehhh...tu potato wedges.......hihiiii

    ReplyDelete
  5. Cantik dan menarik wedges ni..
    Tapi kalau tinggi mcm tu akak tak pakailah..
    Umur dah kilauan emas ni pakai sandel jer hahaha

    ReplyDelete
  6. sy pun more prefer to wedget compare heels :)

    ReplyDelete
  7. Lya lbh selesa plai wedges..heels tu kekdg jak tgk pada keadaan

    ReplyDelete
  8. Lama sangat dah x pakai heel nie.. dah 8 tahun.. Skrg kalau pakai memang nangislah.. hehehe..

    Cik Itah.. Jomlah joint segmen tu.. boleh je walaupun tak di tag..

    ReplyDelete
  9. sy tak prefer dua2 sbb sy xsuka pakai kasut/selipar yang ala tertonggek ni..hehe...xselesa utk jln2..cntik mmg cntik..

    ReplyDelete
  10. Saya suka perempuan yg high heel....tpi kalau dh tinggi jgn la hehehehe

    ReplyDelete
  11. kalau antara 2 pilihan ni, wedges.. sebab rasa safe sikit dr high heels.. hihi.. tapi, dah tak boleh pakai wedges sebab bae beza 3 cm je.. hahahaha

    ReplyDelete
  12. Wedges ni lebim mudah utk digayakan dgn pelbagai rekaan pakaian juga. Pakai pun lebih relax berbanding high heel... :)

    ReplyDelete
  13. psssttt....akak plak go for high heels. hehehehe :P

    ReplyDelete