You are reading:
Anime B The Beginning - Succession | Anime Review

Anime B The Beginning - Succession | Anime Review

Posted on: Monday, August 23, 2021

 

Anime Review: B The Beginning - Succession

 

Yo kamurang!

 

B: The Beginning Succession is the sequel season to the popular original anime series B: The Beginning and officially released in Neflix. Genres: Sci-Fi, Mystery, Supernatural, Psychological, Crime. Untuk Season 2 ni hanya ada 6 episodes sahaja, pendek ja ceritanya tapi macam ada Season 3 ja - macamlah hehe.

 

Anime B The Beginning - Succession

 

B: The Beginning Season 2 ni mengisahkan cerita kemunculan rakan sewaktu kecil Koku, Kirisame yang sepatutnya telah mati based in previous season dan cuba untuk recruit Koku for his cause. After Koku's rejection, Keith went missing - being held by Kirisame and the geng. Kuko, Izanami, Yuna and Lily team-up to find Keith's whereabouts. 


Actually aku hampir nda tahu macam mana mau mulakan review untuk B: The Beginning - Seccession ni because aku kurang faham and yes bagi aku agak susah untuk difahami - To be honest aku kecewa sebab ceritanya kurang menarik. Yes dekat season 2 ni kita dapat tahu lebih banyak mengenai masa lalu Keith dan Koku tapi..umm. Animation not bad tapi fighting scenes memang kurang dan tidak epic. Plot pun tidak berapa mau cantik - tidak ada perkembangan dengan watak yang sedia ada walaupun ada karakter baru yang diperkenalkan.


Overall rating: 5/10


B: The Beginning (Season 1) memang best aku siap repeat lagi tengok tapi Succession (Season 2) ni agak mengecewakan. Trailer nampak gempak dan wahh..tapi bila tengok alahhh so so so bikin kecewa ba kono. Aku pun nda tahu mau explain macam mana. Kamurang tengoklah sendiri, nilai sendiri 😣


Comments