You are reading:
Al-Kisah Bunga Mawar Kampung (Damask Roses)

Al-Kisah Bunga Mawar Kampung (Damask Roses)

Posted on: Wednesday, December 4, 2013


Info pasal Bunga Mawar Kampung ni korang boleh GOOGLE. Yang pasti Bunga Mawar ni melambangkan bunga cinta kuikuikui! Orang yang suka bunga ni semestinya suka tanam bunga juga kan. Al kisahnya dulu masa aku study dekat Politeknik Kota Kinabalu, aku pun tak ingat sem berapa. Disebabkan minat yang sangat mendalam dekat Bunga Mawar aku pun try la tanam mana tahu kut kut boleh tumbuh dengan suburnya. Tak sangka selepas beberapa bulan harapan aku betul-betul menjadi kenyataan. Gembira bukan main aku tengok Bunga Mawar yang aku tanam tumbuh merimbun, dengan bunganya yang banyak dan wangi ya Allah terasa di awangan aku hahaha.


Cuti semester semestinya yang sentiasa ku tunggu. Tak sabar ngadap bunga kesayangan aku. Sampainya di kampung terus pergi belakang rumah. "Eh apa dah jadi ni?! kenapa Bunga Mawar aku jadi pendek dan ketot macam ni ni? bunga pun dah tak ada.." Rupanya mak aku pergi cantas, katanya " dah la semak..banyak duri pulak tu". Aduhaii macam nak nangis ja aku rasa. Semua bunga habis dicantas jadi pendek dan ketot. Macam tak ada rupa bunga ja aku tengok. Sabar saja la..

P/S : kalau korang nak tengok gambar yang lebih cantik serta jenis dan nama Bunga Mawar boleh klik SINI dan SINI .

Comments

  1. bunga feveret kita nie...biarpun berduri tapi harum..ala ciannya kena cantas jadi ketot :)..sabar ja la ya itah

    ReplyDelete
  2. alahai... kesian nya itah, ^_^ nanti kalo dh ada umah sniri tanam lah banyak2

    ReplyDelete
  3. cantik nya bunga mawar warna pink!!hihi..alahai..tak pasal2 jadi ketot la bunga tu..

    ReplyDelete
  4. dia berduri sebab awk tanam yang jenis mawar berduri kot..hehehe...sy knowledge pasal bunga2 nie kurang skit..tapi kalau bunga cinta lestari saya tahu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. hahaha... mak geram tengok bunga tu buat semak je kot...

    ReplyDelete
  6. huhu., jgn risau., nnt klu dia tunas baru lg cantik & rendang., klu tnggi2 sngat pun xcantik gak.,

    ReplyDelete
  7. cantiknya bunga ros ni..warna pink pulak tu..teringin nak tanam bunga jugak

    ReplyDelete
  8. SUSAH NAK JAGA POKOK BUNGA NI.. TAPI TAK PERNAH CUBA MENANAM POKOK NI..

    ReplyDelete
  9. bungga mawar cantik tapi berduri ^_^

    ReplyDelete
  10. cantiknyaa bunga mawar ni..pndai kak Ita tanam.. :)

    ReplyDelete