You are reading:
Makanan Yang Menyerupai Bahagian Tubuh Kita Dan Bagus Khasiatnya

Makanan Yang Menyerupai Bahagian Tubuh Kita Dan Bagus Khasiatnya

Posted on: Tuesday, October 11, 2016

Assalamualaikum & hi..


khasiat lobak Carrot (Lobak) - Membantu mengekalkan pengelihatan yang sihat, melindungi daripada degenerasi makula dan pembentukan katarak.


khasiat tomato
Tomatoe (Tomato) - Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dan memberikan sumber vitamin C untuk jantung.


khasiat anggur
Grapes (Anggur) - Mengurangkan risiko kanser paru-paru. Biji anggur mengandungi  proanthocyanidin, sejenis bahan kimia yang dapat mengurangkan penyakit asma


khasiat walnut
Walnut - Mengandungi sumber Omega-3 yang baik, lebih antioksidan, asik folik (vitamin B9) dan vitamin E.


khasiat halia
Ginger (Halia) - Membantu proses pencernaan dan mengurangkan rasa loya dan muntah.


khasiat citrus
Citrus - Membantu pergerakan masuk dan keluar limfa dari dalam dada dan menghalang perkembangan kanser dalam sel-sel badan.


khasiat buah ara / figs
Figs -  Sumber yang mengandungi banyak mineral penting, vitamin dan nutrien yang boleh memberi manfaat kepada tubuh. Sebahagian daripada nutrien yang terdapat dalam buah ara termasuk; kalsium, magnesium, kalium, vitamin C, choline, vitamin A, fosforus dan vitamin K. Dipercayai dapat meningkatkan saiz buah zakar secara semula jadi jika dimakan lebih kerap dan dapat mempengaruhi kuantiti sperma.

 
khasiat ubi manis
Sweet Potatoe (Ubi Manis) - Membantu sistem pancreas dan mengimbangi kadar gula dalam darah. Mengandungi kadar vitamin B6 yang tinggi yang dapat menghalang pertumbuhan kanser pancreas.


khasiat kacang
Kidney Beans - Dapat meningkatkan kesihatan jantung. Mereka mengandungi banyak serat larut dan tidak larut dan rendah lemak, yang dapat meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengurangkan kadar tekanan darah. Serat yang tinggi dalam kacang juga membantu untuk menstabilkan gula dalam darah. 


khasiat seleri
Celery (Seleri) - Mengandungi silicon dimana ianya dapat memberikan kekuatan pada tulang.


khasiat cendawan
Mushroom (Cendawan)  - Memberikan kesihatan pada telinga. Mengandungi sumber vitamin D yang dapat mencegah masalah pendengaran.


khasiat avocado
Avocado - Avocado dapat mengimbangi hormon dan mencegah kanser serviks.


with love~ Cik Itah @ ramaramapendek

Comments