You are reading:
24 hr Care Deodorant Lime Alcohol Free with pH 5.5 by Seba Med

24 hr Care Deodorant Lime Alcohol Free with pH 5.5 by Seba Med

Posted on: Friday, January 22, 2021

 

24 hr Care Deodorant Lime Alcohol Free by Seba Med

Yo guys!


So kali ni aku mau review sikit pasal deodorant by Seba Med ni. This deodorant is made from Germany, both roll and spray also available. Aku pun nda berapa ingat berapa lama sudah aku pakai tapi rasanya macam lama jugalah. Apa yang buat aku tertarik sebab ianya alcohol free dan tidak mengandungi aluminum chlorohydrate - kandungan yang biasanya ada dekat semua jenis deodorant yang bersifat anti-peluh / antiperspirant nda kiralah jenis spray ataupun roll. Kiranya deodorant keluaran Seba Med ni natural sikitlah compare dengan brand yang kita biasa nampak macam Nivea or Rexona dan lain-lain.

 

24 hr Care Deodorant Lime Alcohol Free with pH 5.5 by Seba Med


  • The new protective trilipad formula esnures long-lasting freshness and at same time, cares for the skin. Jujurnya dia tidak long-lasting sampai 24 hours pun macam yang diperkatakan but still good enough lah.
  • Alcohol free. Suitable for particularly sensitive skin, even after shaving. Yang ni yes betul cuma sometime ada rasa burning sikit tapi dia tidaklah sampai meninggalkan kesan or buat underarm menjadi gelap whatsoever.
  • The pH 5.5 helps maintain the biological function of the skin, and inhibits the development of bacteria. Macam point yang pertama tadi dia tahan kurang 24 jam. Kalau jenis yang memang aktif maybe boleh try yang jenis spray sebab yang itu lagi tahan lama compare dengan roll ni. Kalau macam aku, malam ja aku pakai deodorant ni sebab malam kan kurang aktiviti.
  • Appealing fragrance which is particularly well tolarated by the skin. Hmm yang ni serius bau dia kuat, rasa macam aku pakai deodorant lelaki pun ya juga hahaha tapi still okay lah cuma bagi aku bau dia kurang sesuai untuk perempuan biarpun ianya khas untuk wanita.


Orang kata deodorant yang bagus adalah deodorant yang bersifat natural - tidak mengandungi alcohol / fragrance / aluminum. Ada juga yang kata pengunaan jangka panjang deodorant ni konon nya tidak bagus dan menyebabkan cancer tetapi sejauh mana kebenarannya aku sendiri nda pasti. Hasil kajian aku melalui Mr Google, takda bukti kukuh untuk menyokong kenyataan tu either it is true or hanya sekadar mitos.

 

Suggestion aku kurang-kurangkan seja pengunaan atau lagi selamat gunalah yang natural tapi to be honest memang jarang kau akan jumpa yang free 3 compenant yang aku nyatakan tadi, adapun tapi harga boleh tahan mahal hukhuk.

Comments

  1. Replies
    1. ya.. sy kadang nda pakai pun kadang tu pakai tawas hahaha

      Delete
  2. Saya seboleh-bolehnya tidak mahu pakai deodorant, tapi kalau keluar rumah terpaksa juga pakai sebab risau juga orang lain terhidu bau "ketibas (ketiak basah)" hahaha. Brand seba med ni, saya pernah pakai sabun mandi dia saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hhahaha paham2.. sy pun kdang pakai tawas ja..oldschool sikit kono kahkah!
      bukan apa tawas dia lagi natural compare deodorant

      Delete
  3. never tried this one, tapi baca review nampak menarik.. nanti nak beli la after yg sedia ada ini habis ... cuba jenama baru mana tau serasi kan

    ReplyDelete
  4. shida..dulu hingga skg mmg guna rexona jer ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan sy pun sama dia selesa pakai rexona dari dulu
      tahan rexona ni..dlu pakai tu jgk

      Delete
  5. Tak pernah pakai deodorant sebamed. Tapi feminine wash dia bagus, gynecologist yang recommend. Cuma harga agak mahal. Tapi tahan lama. :)

    ReplyDelete
  6. kita deodarant pakai rexona.. dah biasa dari dulu hehe

    ReplyDelete
  7. Salam.. masih ada yang aktif blog..
    Hana ingat hana ja yg duk tngok2 blog tp nak buat entry dah lain rupa blog😅nakpk sangat lama xupdate🀣

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam hana^^

      hahhaa rindula dengan hana..hana antara blogger terawal yg sy kenal mula2 berblog dulu.. rindu jgk bila kebanyakannya senyap suda dari dunia blog huhu

      Delete
  8. bagus la product sebamed ni..pernah guna dia nye shampoo

    ReplyDelete
  9. sebamed memang agak mahal tapi kualiti penggunaan dan kesannya setanding harganya lah kan :)

    ReplyDelete
  10. jenama nii femes, tapii tulaa nadyya xpena try lagiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh femes ya..hehehe x tahu pulak sy main try ja :D
      Nadyya cubala nanti ^^

      Delete