You are reading:
Jenis-Jenis Lelaki Yang Akan Membuatkan Wanita "Turn-off"

Jenis-Jenis Lelaki Yang Akan Membuatkan Wanita "Turn-off"

Posted on: Wednesday, November 23, 2016

Jenis-Jenis Lelaki Yang Akan Membuatkan Wanita "Turn-off"



Jenis-Jenis Lelaki Yang Akan Membuatkan Wanita "Turn-off" | Jangan fikir bukan-bukan ya, "turn-off" maksudnya disini ialah "tidak berminat untuk kenal dengan lebih rapat atau perasaan tu mati". Apa aku kongsikan ini adalah berdasarkan pengakuan kaum wanita sendiri. Mulanya sembang kosong ja dengan housemate tapi entah kenapa tiba-tiba topik kami pasal lelaki pula ha ha ha

Lelaki Yang Tidak Bekerjaya - Kerjaya memainkan peranan penting dalam hidup seseorang tu, dari pandangan wanita pula, kerjaya seorang lelaki itu penting kerana dari situ wanita akan nilai sama ada lelaki itu mampu atau tidak untuk sara kehidupannya selepas berkahwin nanti. There is a future or no future?

Lelaki Yang Tidak Pandai Berbahasa English - Oh really? Jangan terkejut. Memang wujud wanita yang ada cita rasa macam ni, ini fakta okay bukan auta. Ada sebab sebenarnya kenapa wanita mahukan lelaki yang pandai berbahasa english, boleh jadi untuk memperbaiki english mereka. Tapi dah kalau lelaki pun english tunggang langgang, wanita memang akan "turn-off" lah. Jangan harap hubungan tu boleh pergi jauh. Wanita yang cita rasa macam ni kalau dia kata NO maka NO lah jawabnya.

Lelaki Yang Berpakaian Tidak Kemas (Selekeh) - Lelaki kalau nak jadi lelaki idaman wanita penampilan tu kena kemas. Let say lah kan you pakai baju yang nampak lusuh, jeans pun koyak-koyak dekat lutut, rambut pun tak terurus..euww memang taklah. Pakai kemas-kemas sikit boleh tak? Baju harga murah pun takpa at least still nampak kemas.

Lelaki Yang Tidak Matang - Lelaki yang tidak matang dari segi gaya dan perangai. Tidak salah jika sekali sekala manja macam budak-budak tetapi jangan selalu kerana okay kerana ianya akan membuatkan wanita tu merasa bosan. Wanita sebenarnya lebih suka dengan lelaki yang matang dalam segala hal so mereka rasa dilindungi oleh lelaki yang benar-benar lelaki dan bukannya budak sekolah menengah.

Lelaki Yang Makan Berbunyi - Mulut berbunyi-bunyi semasa mengunyah makanan. Wanita yang dengar mesti akan terus "euww..". Nak makan, makan sajalah..kunyah makanan tu tak perlu lah kelurkan bunyi yang dah serupa bunyi babi tengah makan pulak. Makan senyap sudah. Lelaki yang habit macam ni memang automatik akan di "blacklist" oleh sesetengah golongan wanita. Percaya atau tak, ini fakta.


with love~ Cik Itah @ ramaramapendek


Comments

  1. wow!nasib baiklah i biasa² je dik non...
    membalas kunjungan..

    ReplyDelete
  2. habislah saya memang tak pandai english

    ReplyDelete
  3. betul tu cik itah. tp paling ketara 1 dan 4. hehe

    ReplyDelete
  4. hehehw...banyaknya ciri2 dear. dulu i tak trfikir semua tu..kalau suka..suka je..mcm xpandang dia semua tu...hahah cinta monyetkan...syg sgt2..finally bila dah brkahwin satu je yg penting..dia sygkite..syg anak3..tidak curang ...miskin harta boleh diterima jgn miskin kejujuran...huhu

    ReplyDelete
  5. Kita Xkan dapat yang perpek.
    Semua ada kekurangan dan kelemahan.

    ReplyDelete
  6. lelaki yg matang susah skit..sebab pemikirian dia nti tak sama.. apapun terpulang pada jodoh...hehe

    ReplyDelete
  7. Lelaki yg merokok membuatkan sis JM rasa turn off jgk

    ReplyDelete
  8. Lelaki yg x gentleman pon turn me off

    ReplyDelete
  9. Kalau siqah, yang first paling ciri turn off. No kerja then camne nak support family kan. Yang tak pandai english pun masuk senarai ek. Pelik gak yang tu 😆

    ReplyDelete
  10. emm, 1st tu mmg priority..
    satgi kang ada yg jadi househusband..
    cik timm mmg xsuka btoi ngn lelaki xmtang ni..
    cik timm suka jenis yg suka mengarah n buat suma keputusan, lagi suka if anak sulung..ehem2..

    ReplyDelete
  11. Semua betul bagi Fiza cuma bab berbahasa Inggeris tu boleh tolak tepi kot bagi Fiza.

    ReplyDelete